Strategiczne gry do pobrania dla dziewczyn za darmo

Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia

Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia

Post by relatedRelated post

      Witam, wszyscy znacie chyba cykl „Heroes of Might and Magic”. Ja osobiście znam niewielu, którzy nie słyszeli, lub nie grali w tak kultową grę. Dlatego będzie ten mały wstęp, dla tych co grali stanowić on będzie przypomnienie, dla tych co nie grali mam nadzieję że będzie zachętą.

HISTORIA
W drugiej części „HoM&M;” Ronald pokonał Archibalda. Wierni gracze wiedzieli iż kontynuacją przygód bohaterów będzie cykl „Might & Magic” który jest uzupełnieniem wydarzeń. Jak wynika z „Might & Magic VI”, Archibald został zamieniony w kamienny posąg i spoczął w zamkowej bibliotece, równocześnie dowiadujemy się iż dobry Król Roland zniknął podczas wyprawy na zachód kraju, gdzie szalały diabelskie hordy. Jego żona, Królowa Katarzyna oraz ich syn Nicolai pozostali w zamku. Cała akcja zagęszcza się jeszcze bardziej, kiedy królowa musi opuścić Enroth, gdyż dowiaduje się o śmierci swego ukochanego ojca, Króla Erathii. W takiej sytuacji władza zostaje przekazana Renegatowi – Lordowi Humphrey. Gra o której dziś mowa to oczywiście nie „M&M; VI”, lecz „Heroes of Might & Magic III”, a jej akcja powiązana jest ściśle z „M&M; VI” stąd te pomieszane wątki dwóch gier. Królowa Katarzyna przybywa do Erathii, gdzie dowiaduje się iż jej ojciec został podstępnie zamordowany przez zdrajców i wskrzeszony do życia poprzez gildie Nekromantów, aby jako Ożywieniec poprowadzić inwazję na swoje byłe królestwo. Jego wojska brutalnie tłumią słaby opór stawiany przez pogrążone w chaosie armie lordów Erathii. Pogrom przerywa przybycie jego córki, Królowej Katarzyny, dowodzącej małymi, ale elitarnymi wojskami Enrothańskimi. Jej celem jest zjednoczenie lordów, odkrycie żródła spisku i rzucenie zabójców ojca na kolana, a także uwolnienie jego duszy. Czy to jej się uda, czy uwolni dusze ojca by zaznała spokoju, zależy to tylko od was moi drodzy gracze. Myślę że wystarczy względem wprowadzenia, czas napisać coś o samej grze.

Co nowego? Zmiany ? I czy wszystko się udało?
Wszyscy długo czekaliśmy na trzecią część „HoM&M;”, od początku było wiadomo iż przyniesie ona wiele zmian i poprawek względem poprzednich części. I owszem zmian nie zabrakło a chłopaki z 3DO jeszcze raz udowodnili iż są w czołówce.

    1. 1. Pierwszoplanową zmianą jest liczba miast – teraz jest ich 8! Do waszej dyspozycji przygotowano :

 

  1. Castle (Zamki) – mieszkają w nich Duchowni i Rycerze. Pomimo iż armie w zamkach składają się głównie z ludzi są oni w przymierzu z Gryfami oraz są chronione przez Anioły.
  2. Tower (Wieże) – w wieżach prowadzą swoje ezoteryczne studia Alchemicy i Czarodzieje. Mieszkańcy tych miast składają się z istot zniewolonych przy pomocy magii, stworzonych na potrzeby chwili lub związanych z miastem siłą starożytnych ptaków.
  3. Stronghold (Warownie) – z Warowni pochodzą Druidzi i Strażnicy. Miasta te budowane są przez istoty zjednoczone w celu obrony dzikich rejonów Erathii. Obecność dwóch powolnych jednostek – Krasnoludów i Drzewców – sprawia, że armie z Warowni najlepiej radzą sobie w obronie.
  4. Rampart (Fortece) – znajdują się przy brzegach bagien. Często są używane jako bazy przez Władców Bestii i Wiedżmy. Ich armie składają się głównie z niebezpiecznych stworzeń, które rodzą się na bagnach, a następnie są ujarzmiane i ćwiczone w walce.
  5. Fortress (Twierdze) – budowane przez sojusznicze plemiona są często odwiedzane przez Barbarzyńców i Magów Bitewnych.
  6. Inferno (Miasta Piekielne) – znajdują się w okolicach zrujnowanych w wyniku wydostania się świata podziemi na powierzchnię. Demony i Heretycy są w wymuszonym sojuszu z tymi miastami. Armie piekielne posiadają jednostki doskonale walczące wręcz.
  7. Necropolis (Nekropolie) – są zamieszkałe przez Martwiaki. Stanowią naturalne bazy dla Nekromantów i Rycerzy śmierci.
  8. Dungeon (Lochy) – budowane przez Czarnoksiężników i Suwerenów, po to by móc z nich prowadzić kampanie mające na celu zdobycie bogactwa i sławy. Gromadzą się w nich podobnie myślące stworzenia, zaś inne stwory są w niewoli u władców miasta.

W każdym z tych miast można rekrutować po siedem różnych jednostek. Jeśli do tego jeszcze dodamy możliwość rozwoju jednostek dzięki podnoszeniu statusu pewnych struktur, to razem da nam to sumę ponad 100 rodzajów jednostek!!!
2. Następną ważna zmianą jest mapa. Otóż w „HoM&M3;” znacznie powiększono obszar rozgrywki. Dodano nawet drugą płaszczyznę rozgrywki jaką są podziemia. Będziecie prowadzić bohaterów poprzez obszar mrocznych jaskiń w których czeka wiele niespodzianek. Jeśli jesteśmy przy mapie to należy wspomnieć iż zwiększono obszar na którym toczy się walkę, z 11x 9 hexów do 15 x 11 hexów, lecz o samej walce będzie póżniej.
3. Kolejne zmiany dotyczą herosów. Otóż każde miasto posiada po dwa typy bohaterów z pod znaku magii i siły. I znowu matma, jeśli ktoś chce mnożyć to łącznie uzyskujemy 128 różnych herosów. Różnią się oni nie tylko płcią, ale wyglądem, liczbą jednostek i początkowymi charakterystykami. Kogo i gdzie spotkacie pisałem w charakterystykach miast. Oprócz tego wszystkiego zmieniono także sposób prezentacji naszych bohaterów. W „HoM&M3;” nasz bohater nie może władać dwoma mieczami popartymi toporem, nosić dwóch zbroi, ani zasłaniać się dwoma tarczami na raz, tym razem inwentarz naszego bohatera objawia się jako jego wizerunek z zaznaczonymi miejscami na przedmioty, a wybór w co go wyposażyć należy do was.
4. Obrobiliśmy już herosów, czas na walkę. Jak wspominałem, zasadniczo powiększono obszar pola bitwy do 15 x 11 hexów. Poprzez zwiększenie większego znaczenia nabrały jednostki rażące na odległość, a spowolniło to oddziały latające. Oprócz zmiany wielkości pola walki dodano także kilka bitewnych „użytków” jak balista, namiot sanitarny, wózek z amunicją.
5. Skoro wspominałem o użytkach w walce to są także nowe czary i artefakty. Teraz Artefaktów jest ponad 120, a zaklęć około 60 !!!Jest to nieporównywalnie więcej niż we wcześniejszych częściach cyklu. Magia dzieli się na cztery żywioły: Ziemi, Ognia, Powietrza i Wody. Każdy z tych kanonów posiada pięć poziomów.
6. I w końcu ostatnie zmiany dotyczą grafiki. Podstawową jaką daje się tu odczuć to iż możemy teraz grać w rozdzielczości 800 x 600 w 65 000 kolorów (grać czy podziwiać?) Miasta są po prostu wspaniałe, budynki wyrenderowane z niesamowita precyzją, piękne tło i krajobrazy. A jak pomyśle o filmikach i animacjach, to brakuje mi słów by wyrazić swój zachwyt. Co do dżwięku to uległ on niesamowitym przemianom. Wszystko zostało zapisane w Mp3, muzyka zmienia się pod wpływem akcji na ekranie, i do tego robi niesamowity klimat do całej gry po prosty 100% miodności.

Czas ocen i podsumowań.
W tej grze ku mojej radości nie doszukałem się minusów, a co do plusów oto kilka z nich które złożyły się na wysoka końcową ocenę : wspaniała rozdzielczość 800 x 600 w 65000 kolorów, dzika grywalność, prosty interfejs, osiem nowych miast, ponad sto dwadzieścia jednostek, realistyczna animacja, pełna Polska wersja językowa, unikalne pola walki……czegóż więcej chcieć ?!

Wydawcą na terenie Polski jest Firma Mirage.

Minimalne wymagania sprzętowe: Procesor Pentium 133MHz, 32MB Ram, CD Rom x4, Win 95/98/NT 4.0
Zalecane: Procesor Pentium 166 MHz, 64 MB Ram, reszta bez zmian.

Nie pozostaje mi nic innego jak przyznać się iż mam nadzieje, że powstanie czwarta część „Heroes Of Might And Magic” i osobiście grę wszystkim polecam.

About