Strategiczne gry do pobrania dla dziewczyn za darmo

„X-Com 3 – The Apocalypse”

„X-Com 3 – The Apocalypse”

Post by relatedRelated post

1. Wstęp.

The Apocalypse jest trzecią częścią popularnej niegdyś serii gier zatytułowanej X-com. Każdą z nich łączy jedna rzecz – walka z kosmitami, którzy nie są przyjacielsko nastawieni i za wszelką cenę chcą zniszczyć ludzką cywilizację. Kiedy po raz pierwszy na Ziemi w 1998 roku pojawiło się UFO senat postanowił powołać organizację skupiającą zagorzałych przeciwników kosmitów, nazwaną później X-com. Pierwsza część gry toczyła się w przestrzeni powietrznej pod koniec XX wieku, na szczęście zostali pokonani. 40 lat później obcy powrócili tym razem do morskich głębin, ale i tam dało się ich wytępić! Nadszedł czas na trzecią już konfrontację, która tym razem dziać się będzie na terenie nowoczesnego miasta. 5 marca 2084 roku niespotykane dotychczas zjawiska atmosferyczne zrodziły dziwnie wyglądający przedmiot podobny do czworościanu, który okazał się być portalem łączącym dwa odległe światy. UFO po raz kolejny zaatakowali! I w tym momencie zaczyna się gra – musisz po kolei unicestwiać obcych, przejmować po nich zaawansowane technologie, wybudować pojazd zdolny przenosić się do ich wymiaru i zniszczyć ich raz na zawsze! W Tobie nadzieja całego świata, liczymy na Ciebie i na X-com.

2. Wymagania techniczne i instalacja.

Ponieważ gra została oficjalnie wydana w 1997 roku, nie będzie stanowić problemów dla dzisiejszych komputerów. Dolną granicą jest procesor 133 MHz. Co do instalacji są pewne zastrzeżenia. Program funkcjonuje pod Dos’em, mogą więc wystąpić pewne komplikacje związane z uruchamianiem poprzez system Windows. Najlepszym rozwiązaniem tegoż problemu jest pełna instalacja gry, która wymaga 200 MB na HDD. Użytkowanie jest wtedy dość bezpieczne i szybkie, rzadko pojawiają się błędy.

3. Miasto, baza, pieniądze , organizacje.

Pierwsze co zobaczysz to miasto o dość futurystycznym wyglądzie. Jest dość sporych rozmiarów, ale tak tylko się wydaje. W centrum ekranu znajdzie się budynek, z zaznaczonym na czerwono ludzikiem i samolocikiem – to twoja kwatera główna. Przy każdym wyborze nowej gry lokalizacja bazy jest generowana losowo. Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest rozpoczynanie gry tak długo, aż trafimy na małej wielkości podwójny budynek znajdujący się w północno – wschodniej części miasta. Posiada on największą przestrzeń do budowy pomieszczeń. Są to:

1) Acess lift – wejście główne,
2) Stores – magazyny na broń, paliwo i inne akcesoria,
3) Living area – kwatery mieszkalne dla naukowców i żołnierzy,
4) Training area – tutaj agenci odbywają „combat training”,
5) Psi gym – miejsce udoskonalania siły, ataku i obrony psychicznej,
6) Workshop – zakład produkcyjny tworzący broń i amunicję patentu X-com’a.
7) Advanced Wrokshop – 4x większa mini fabryka służąca do tworzenia bardziej zaawansowanych technicznie i rozmiarowo rzeczy.
8) Quantum physics laboratories – miejsce mozolnej pracy fizyków kwantowych zajmujących się rozpoznawaniem obcej technologii.
9) Advanced Quantum physics lab – 4x większe laboratorium fizyków kwantowych.
10) Biochemistry laboratories – w tym pomieszczeniu biochemicy zajmować się będą badaniem każdego obcego stwora – zarówno żywego jak i martwego.
11) Advanced Biohemistry lab – 4x większe pomieszczenie służące badaniu bardziej zaawansowanych form obcych.
12) Repair station – zakład naprawczy dla pojazdów.
13) Security station – platforma obronna składająca się z dział laserowych, strzelających do wykrytych uprzednio obcych. Najlepiej montować przy Repair station.
14) Advanced security station – bardziej zaawansowana technicznie platforma obronna używająca działek devastatorowych o nieporównywalnie większej mocy.
15) Alien containment – przechowalnia żywych i martwych obcych.
Przedstawione powyżej pomieszczenia są wszystkimi możliwymi do wybudowania. Oczywiście tylko część z nich jest dostępna w chwili startu. Każda baza ma swoje słabe i mocne punkty. W tej grze są one szczególnie zauważalne podczas ataku UFO na naszą kwaterę. Dysponuj odpowiednio wolną przestrzenią, aby w razie potrzeby móc wybudować następny kompleks. Pieniądze – rzecz chyba najważniejsza. Podstawowym źródłem kasy jest senat, który co tydzień wydusza dla nas proporcjonalną do naszych osiągnięć zapłatę. Oczywiście od tego trzeba odjąć należny żołd dla wojów i naukowców a także zapłacić za utrzymanie bazy (każdy segment kosztuje!). Poza tym kasę można zdobyć w inny sposób, np. sprzedać wyprodukowane przedmioty. Jeśli wziąć pod uwagę możliwą ilość rzeczy do kupienia, jest ona ogromna. Pojazdy i piechurów możemy uzbroić jak nam się żywnie podoba. Pod względem finansowym gra jest wszechstronna, zlokalizowano nawet spadek ceny danego produktu, jeśli podaż przekroczy stanowczo popyt – samo życie. Po zakupie stuufu przylatują do nas latające zielone pojazdy będące powietrznym transportem. Nie zdziw się, kiedy po sporych zakupach koło bazy tłoczyć się będą gęste zielone mrowia samolocików. Co innego jest z zatrudnianiem pracowników. Każdy piechur ma swoje wykresy (zdrowie, siła ,szybkość itp.) a naukowiec stopień wyszkolenia. Przyszedł czas na organizacje. W mieście jest ich dość sporo, ale tak naprawdę liczy się tylko kilka. Są one poszeregowane w pięć kategorii: sprzymierzone, przyjacielski, neutralne, nieprzyjacielski i wrogie. Z początku sprzymierzony z nami jest tylko Senat a wrogi Kult Syriusza, reszta firm zasila sektor neutralny. Z biegiem czasu dane te stanowczo się zmienią. Część z nich produkuje akcesoria przydatne nam do prowadzenia walk, część jest chyba tylko dla zasady jak np. szkoła czy centrum handlowe. Im większym szacunkiem darzy nas organizacja, tym więcej produktów możemy od nich kupić no i po tańszej cenie. Są także syndykaty, skupiające masę przestępczą.

4. Walka.

To pojęcia możemy rozumieć pod dwiema postaciami. Jeden typ stanowią potyczki powietrzne w mieście, czyli walka samolotów ze spodkami. Druga to kontakt bezpośredni na polu walki pomiędzy agentami a żywymi obcymi. I tutaj gra zmienia nieco postać, z finansowo – gospodarczej na coś a’la RPG. Przypomina to trochę Jagged Alliance 2 oraz Fallout’a. Bitwę możemy rozgrywać turowo lub na żywca (znacznie szybciej). Zaznaczamy naszych wojów i kierujemy we wskazane miejsce. Można się obracać, oglądać, kłaść się na ziemi, zmieniać stopień agresywności i sposób poruszania się, tryb i szybkość strzelania, ło Boże… Tym celniej trafiamy w przeciwnika im lepszych i bardziej wyszkolonych mamy agentów. Ci za każdy niezwykły wyczyn otrzymują wyższe stopnie i medale zasługi co poprawia ich morale. Tutaj każda, nawet najmniejsza cecha się liczy.

5. Rozwój Technologiczny.

Kiedy przejmiemy jakiś dziwny artefakt obcych, zaraz jego symbol pojawia się w laboratorium fizyki kwantowej, gdzie natychmiast możemy zacząć badać jego strukturę, funkcję i zastosowania. Podobnie jest ze statkami obcych. Po udanym rozpoznaniu najczęściej możemy już kopiować tenże przedmiot w naszych zakładach produkcyjnych i następnie sprzedawać po dwukrotnie wyższej cenie na rynku. Gdy np. zbadamy większość przedmiotów obcej technologii, będziemy mogli opracować własny typ pancerza, a kiedy w naszej UFO-pedii (jest to encyklopedia, w której ukazane są wszystkie pojazdy, osprzęty, organizacje i uzbrojenie, zarówno ludzkie jak i obce, odkryte przez nas w laboratoriach. Są tam także przebadane formy alienów) znajdzie się przynajmniej 7 typów wrogich spodków, pojawi się możliwość przebadania największego pojazdu w grze zdolnego przelatywać do obcego wymiaru. Tak więc wystarczy jedno głupie ogniwo, jeden głupi przedmiot i wszystkie badania stoją w miejscu, choćbyś miał zbadane najtrudniejsze do pojęcia struktury obcych a braknie jednego małego stworka, nic nie zdziałasz.

6. Podsumowanie.

Przechodząca już powoli do lamusa gra X-com 3 – The Apocalypse jest w rzeczywistości czymś niezwykłym. Nawet ja z chęcią zagrywam w ten popularny niegdyś szlagier, by jeszcze raz ocalić ziemię przed zagładą. I mimo podeszłego wieku, wciąż warto zwrócić choć małą uwagę na ten program. Ciekawa jest również muzyka, która zmienia się wraz z akcją w grze. Słowem zakończenie uznam ją za bardzo dobrze skonstruowaną grę i przyznam 8/10 punktów.

„X-Com 3 – The Apocalypse”
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)
About