Strategiczne gry do pobrania dla dziewczyn za darmo

The Great Battles of Hannibal

The Great Battles of Hannibal

      Na słoń! Chciało by się krzyknąć, a komu na to ochota przyjdzie zapraszam do „The Great Battles of Hannibal”. To już druga część z serii wielkich bitew, która zagościła w naszym serwisie. Tym razem będziecie mogli wcielić się i być świadkiem powstawania rzymskiej armii i jej zwarć – a w końcu zwycięstwa – z armią macedońską. Macedońska doktryna wojenna opierała się o wykorzystanie kilku rodzajów wojsk, nadających się bądź to do obrony (falanga) bądź do ataku (ciężka kawaleria). Rzym dla odmiany posługiwał się doskonale wyćwiczonym i zdyscyplinowanym legionem, mającym dużą elastyczność taktyczną. Możliwości legionu powiększało jego uzbrojenie obronne – oszczep (scutum), znakomicie neutralizujący dzidy używane przez przeciwnika, i ofensywne – krótki miecz (gladius), niezwykle groźny w walce wręcz. Mimo dysponowania tak dobrą jednostką Rzym przez długi czas pozostawał niebezpieczną, ale niezbyt istotną siłą militarną. Zmieniło się to dopiero po pojawieniu się pierwszego wielkiego wodza rzymskiego, Scypiona Afrykańskiego. Scypion był pierwszym dowódcą potrafiącym wykorzystać do maksimum możliwości legionu, rozumiejąc znaczenie przewagi kawaleryjskiej. Rzymskie wojsko można było pokonać armią składającą się z różnych typów wojsk, zwłaszcza, jeśli były to wojska dobrze wyposażone i dowodzone. Hannibal potrafił wykorzystać oba te czynniki, czego efektem była bitwa pod Kannami. Armia kartagińska walcząca z Rzymem zwyciężała taktycznie, jednak poniosła klęskę z operacyjnego i strategicznego punktu widzenia. Hannibal był w stanie zwyciężyć w serii kolejnych bitew, aż do Zamy, jednak nie był w stanie pokonać Rzymu. Stało się tak dlatego , że rzymska marynarka wojenna panowała na morzu, odcinając Kartagińczyków od ich źródeł zaopatrzenia. Pod Zamą Rzymianom udało się przezwyciężyć wszystkie problemy taktyczne, które nękały ich siły w Italii. I tyle by starczyło historii -))) Co przynosi wam gra? Daje możliwość zagrania kampanii, lub rozegrania wielkich bitew: Baecula(208 p.n.e.), Trebbia(218 p.n.e.), Cannae(216 p.n.e.), Zama(202 p.n.e.), Magnesia(190 p.n.e.), Ilipia(206 p.n.e.). Każdy z terenów będzie zróżnicowany, poprzez piaski pustyni, zalesione stoki, po śnieżne góry. Warunki zwycięstwa poszczególnych bitwach również są bardzo zróżnicowane np.: Trebbia wysoki poziom rozbicia jednostek rzymskich i zmuszenie ich do wycofania się, Kanny pełny poziom rozbicia rzymskich legionów. Jeśli chodzi o poprowadzenie kampanii to są dwa sposoby: możecie albo podbić Rzymian, albo całkowicie podporządkować sobie wszystkie italskie prowincje (poza Rzymem). By wygrać pokonując Rzymian, musicie przegrać pod Metaurus a następnie wygrać pod Zamą. Dla odmiany by podbić Italię, musicie podporządkować sobie następujące prowincje: Galię Przedalpejską, Samnium, Wielką Grecję, Sycylię.

    1. Aby tego dokonać musicie kimś dowodzić, oto jednostki bojowe i ich krótkie charakterystyki:

 

  1. RYDWANY – zamiłowanie do rydwanów jest charakterystyczne dla armii wschodu – zarówno perskiej, jak indyjskiej – które dysponowały rozległymi równinami, na których były przydatne. Ze względu na sztywne osie, były trudne w manewrowaniu.
  2. SLONIE – w tym czasie widok słoni był pospolity dla wszystkich, oprócz Rzymian. Diadochowie, którzy podzielili między siebie schedę po Aleksandrze, byli w słoniach zakochani. Rzymianie nie mieli okazji zetknąć się ze słoniami do momentu, kiedy Pyrrus zjawił się z nimi pod Herakleą. Efekt nie był specjalnie trudny do przewidzenia – rzymska kawaleria dostała ataku serca, a piechota… cóż , piechota nie czekała na wyniki EKG i spierdzieliła z pola walki. W czasach Hannibala Rzymianie byli już dobrze przygotowani na niespodzianki typu słoń. Ze względu na brak zbroi słonie były słabo chronione przed kłującymi przedmiotami.
  3. CIĘŻKA KAWALERIA – wyposażona w częściową zbroję, lekkie tarcze oraz lance, miecz lub obie te rzeczy naraz
  4. CIĘŻKA PIECHOTA – tu można zaliczyć falangi i Triarii. Żołnierze tych jednostek są chronieni przez zbroję, wyposażeni w tarczę i operują krótkim mieczem lub długim oszczepem.
  5. LANSJERZY – lekkie jednostki jazdy używające lancy przy ataku.
  6. LEGION – nazwa pochodzi od łacińskiego słowa oznaczającego pobór. Żołnierze pochodzili z poboru i co ciekawe ich położenie w legionie zależało od przynależności klasowej w społeczeństwie
  7. LEKKA KAWALERIA – to w zasadzie oszczepnicy na koniach, szybkie i ruchliwe jednostki.
  8. LEKKA PIECHOTA – to ogólny termin określający jednostki piesze, nie chronione przez zbroje, a dzierżące tylko oszczep
  9. śREDNIA PIECHOTA – wyposażona w pewne elementy pancerza, za broń miała miecze i włócznie.
  10. KAWALERIA RZYMSKA – to odmiana ciężkiej kawalerii
  11. STRZELCY – bardzo słabo przygotowani do walki wręcz, jedyna ich bronią były łuki i proce.

      I myślę iż to by było na tyle. Czas na małe podsumowanie cech gry : spotkacie tu wszystkie kampanie wojenne i bitwy Hannibala od Hiszpanii do wrót Rzymu, ciekawe i dokładne symulacje bitew, zgodne ze strategia wojenną w czasach Hannibala, w pełni odwzorowane oddziały i jednostki bojowe typu słonie, rydwany. Ogólnie mówiąc gra polecana maniakom strategii.

Wydawcą na terenie Polski jest firma MarkSoft.

Minimalne wymagania sprzętowe: Procesor Pentium 75MHz, 16MB Ram, CD Rom x2, WIN 95/98

About