Strategiczne gry do pobrania dla dziewczyn za darmo

Hexplore

Hexplore

Post by relatedRelated post

Chcecie magii? Oto magia, siądżcie grzecznie i słuchajcie.
… Dawno temu, w czasach kiedy nikt nie wie jak liczono czas, wielcy magowie posiadali niesamowita księgę o niewyobrażalnej zawartości i mocy. Przechowywana ona była w Ogrodach Edenu, do których drogi strzegło wiele różnych niebezpieczeństw.
Ale do rzeczy. „Hexplore” to nazwa owej magicznej księgi, którą przyjdzie Ci odnależć. Ten kto wejdzie w jej posiadanie, otrzyma władzę nad całym wszechświatem. Jak wspominałem przez wieki przechowywana była ona w Ogrodach Edenu, ale ostatnio poszukiwania mrocznych jak noc magów doprowadziły ich niebezpiecznie blisko miejsca jej ukrycia. Krucjata mająca na celu zażegnanie niebezpieczeństwa została rozbita przez armie stworzeń ciemności. Przeżyli tylko nieliczni, ty się do nich zaliczasz. Szukając Ogrodów Edenu, będziesz musiał przemierzyć kilkanaście światów, zmierzyć się z licznymi storami, a wybór będzie prosty albo uratujesz wszechświat, albo umrzesz w jego obronie.
… Koniec ględzenia, może to nie jest zbyt wyszukana fabuła, ale klimat tworzy niezły.

    1. Słów parę o postaciach:

 

  1. Mac Bride – czyli Ty. Mężczyzna, lat 25, pochodzi ze Szkocji. Przyłączył się do osławionej krucjaty, został giermkiem. Obdarzony wysoką inteligencją, posiada talenty techniczne, potrafi wiele skonstruować. W swojej podróży nie będzie osamotniony przyłączą się do niego wojownicy różnego pokroju np. łucznicy, wojownicy i czarodzieje.
  2. ŁUCZNICY
    1. Durlak – Mężczyzna, lat 25, jest Celtem. Uczył się strzelać z łuku u Elfów, jest doskonałym łucznikiem.
    2. Khat – Kobieta, lat 20, narodowość Indianka. Wychowała się w puszczach Północnej Ameryki. Jest biegłą łuczniczką, a doskonaliła się podczas polowań na dzikie i drapieżne stworzenia.
    3. Tuek – Mężczyzna, wiek 30 lat, pochodzi z Egiptu. Ma bogate doświadczenia w śledzeniu zwierzyny w uporczywym pustynnym klimacie.
    4. Yesdi – Kobieta, 25 lat, Hinduska. Mieszkała w zapomnianej krainie schowanej w sercu dżungli, tam nauczyła się sztuki polowania i stała się mistrzynią we władaniu łukiem i miotaniu pocisków.
  3. 2. WOJOWNICY.
    1. Vigrad – Mężczyzna, wiek 35 lat, narodowość Got. Vigrad wiele podróżował po całym europejskim kontynencie, gdy powrócił do swojego kraju, zastał go spustoszonym przez złego czarownika Garkhama. Poprzysiągł zemstę i chętnie się do Ciebie przyłączy by dokonać dzieła.
    2. Darkor – Mężczyzna, lat 30, narodowość Pikt. Opanował sztukę walki do perfekcji, mając dość barbarzyńskich ziomków wyruszył by poznać inne cywilizacje. Również ma porachunki z Garkhanem.
    3. Turgarra – Płeć kobieta, wiek 30 lat, narodowość Cimmeria (ciekawe czy zna Conana Cymmeryjczyka ?). Jest bardzo zwinna i zręczna, te przymioty czynią z niej niezrównana wojowniczkę.
    4. Kornagen – Kobieta, 20 lat, narodowość Wiking. Przybyła z dalekiej Północy, walka toporem stanowi dla niej przyjemność.
  4. 3.CZARODZIEJE.
    1. Uraeus – mężczyzna, wiek 70 lat, pochodzi z Persji. Gdyby zły czarownik nie najechał jego ojczystej wioski Zarko, to ten nie chciał by go pozbawić życia. Niezły w magii, ale wolny w poruszaniu się.
    2. Oxalis – kobieta, wiek 30 lat, pochodzi z Chin. Jest sierota , adoptowana przez Wielkiego Mistrza Magii. Po śmierci swego mistrza wyruszyła na zachód poznać magię Celtów.
    3. Demagos – kolejny facet, wiek 40, narodowość Aborigin. Poznał tajniki starej i potężnej magii.
    4. Avalonia – kobieta, wiek 20 lat, narodowość Cyganka. Cechuje ja niewiarygodna przenikliwość, jest też potężnym medium, poszukuje nauczyciela, który pomoże jej opanować jej własna niesamowitą moc.

      Skoro mamy już ekipę do walki, wyruszajmy. Napotkani przeciwnicy nie są najczęściej zbyt silni, ale za to bardzo liczni (panuje zasada „Kupa mości panowie”). Sama walka jest bardzo realistyczna i trwa w czasie rzeczywistym. Nie martwcie się, po starciu z waszą drużyną, wielu nie będzie już oglądało błękitu nieba. Lecz i czasami od was może się odwrócić szczęście i przyjdzie wam opuścić cielesna powłokę.
Na szczęście śmierć w tej krainie jest zjawiskiem różniącym się od normalnych zasad. Otóż w odniesieniu do bohaterów stosuje się specjalne prawa – w chwili śmierci ciało znika, a oni sami rozpoczynają żywot ducha. Bogowie rozbawieni przygodami bohaterów, umożliwili im jednak powrót do świata żywych – w końcu błaznów się nie morduje, co najwyżej osadza się na trochę w lochu. Wystarczy odnależć jedną z rozrzuconych po krainę magicznych płyt, wejść na nią i gotowe. Ciało wraca do ducha i bohater może się dalej zmagać.
Oprócz walki na świeżym powietrzu czeka Cię również badanie świata podziemnego. W czasie podróży odnajdziesz wiele lepiej lub gorzej ukrytych jaskiń, legowisk potworów, natkniesz się również na siedziby bardziej ludzkich przeciwników. We wszystkich tych miejscach można znależć przedmioty, bronie czy czary zwiększające możliwości naszych bohaterów. Najciekawsze jednak są wizyty u istot inteligentnych. Oprócz licznych wrogów kryją one w sobie masę pułapek: trujące strzały, trujące gazy, ogniste kule. Inna ciekawostka są zaklęcia teleportujące. Uruchamiają się one w momencie wejścia do komnaty i …nagle robi się tłoczno od przeciwników.
W „Hexplore” jak w porządnym RPG, umiejętności bohaterów wzrastają w miarę jak zdobywają oni doświadczenia. Uzyskując następny poziom doświadczenia, bohater zwiększa swoja wytrzymałość na otrzymywane obrażenia. Druga korzyścią jest zwiększanie się mocy zaklęć oraz umiejętności w posługiwaniu się bronią. Tak szybki wzrost doświadczeń naszego bohatera jest równoważony przez szybki przyrost ilości przeciwników.
Sterowanie naszymi bohaterami jest tak proste i intuicyjne, że opanowanie go zajmuje najwyżej kilka minut.
„Hexplore”, jak większość nowych gier, posiada też możliwość grania w sieci. Szaleć można po sieci lokalnej jak i po Internecie. Równocześnie może bawić się do czterech osób. Każdy z graczy kontroluje jedną postać w drużynie. Teraz to już można tylko podsumować. „Hexplore” zapewnia kilkadziesiąt godzin wspaniałej zabawy.
Jego zaletami są prostota i szybka oraz ciekawa akcja osadzona w świecie fantasy. Na ekranie cały czas coś się dzieje i gracze czyli my nie nudzą się chodząc tam i z powrotem. Prawdą jest też że gra nie wymaga zbyt intensywnego myślenia, ale nie jest to bezmyślna eksterminacja wszystkiego co się rusza. Krótko mówiąc dzięki udanemu skrzyżowaniu RPG z grą akcji otrzymano niezwykle wciągający produkt o tytule „Hexplore”.

Wydawcą gry jest firma Infogrames, a dystrybutorem w Polsce jest Mirage.

Minimalne wymagania sprzętowe: Procesor Pentium 90 MHz, 16MB Ram, CD Rom x6, WIN 95/98.

Moja ocena to 9/10

I nie będę ściemniał Księga „Hexplore” stoi u mnie na półce z innymi.
Podpisano KOWAL WŁADCA WSZECHśWIATA.
18.01.98

About