Lord of Ultima

W Lord of Ultima stajemy się władcami małej, średniowiecznej osady, którą rozwijamy, mając za zadanie bronić się przed różnymi niebezpieczeństwami. Wraz z postępem w grze, zakładamy nowe miasta, walczymy z potworami, innymi graczami, starając się osiągnąć główny cel gry – zbudowanie świętego miasta.

Zostając Lordem
Na początku gry, tworzymy postać. Proces tworzenia postaci, jest ograniczony do wyboru wyglądu i imienia naszego avatara – lorda. Podobnie jak w innych grach, początkowo towarzyszy nam samouczek, pokazujący nam grę i świat Ultima oraz ucząc podstaw mechaniki gry. Na początku, nie mamy nic, a pierwszym budynkiem, jaki postawimy jest domek drwala, a następnie obok niego mały domek mieszkalny. W zależności od położenia danej konstrukcji, budynki sąsiednie, dostają różne bonusy. Z tego powodu, Lord of Ultima, wymusza na nas, przemyślane i rozsądne stawianie budynków. W ten sposób, nasz sukces, jest także uzależniony od tego jak i na ile efektywnie, jesteśmy w stanie rozplanować rozłożenie naszych budynków. Łącznie, Lord of Ultima, oferuje nam 34 rodzaje budynków. Każdy z nich daje nam inne korzyści, a jeśli nasza osada znajduje się nad rzeką lub morzem, możemy dobudować dodatkowo stocznię i konstruować jednostki nadwodne.

W trakcie pierwszych siedmiu dni od rozpoczęcia gry, zalecanym jest rozejrzenie się za sojusznikami. Podobnie jak w innych grach przeglądarkowych, lub do pobrania, samotni gracze są bardzo narażeni na częste ataki, ze strony agresywnie grających graczy. Oczywiście przystąpienie do sojuszu, daje także inne korzyści, przyśpieszające rozwój naszego wirtualnego imperium.

Grą zarządzamy, poprzez wygodny i bardzo dobrze zaprojektowany interfejs. Możemy w prosty sposób kontrolować aktualnie posiadaną ilość surowców (kamień, drewno, jedzenie, stal, złoto), zmienić widok mapy czy zarządzać zadaniami i sojuszami. Przechodząc z widoku lokalnego na regionalny, możemy zobaczyć, co się aktualnie dzieje u naszych sąsiadów, gdzie się osiedlić czy zaatakować i ograbić z surowców jakieś lochy.

RTS? RPG? Oba?
Lochy, z poziomem od 1 do 10, zamieszkałe są przez potwory i zaatakowanie ich może przynieść nam dodatkową ilość surowców. Im trudniejszy do ograbienia jest dany loch, tym więcej skarbów, może wpaść w nasze ręce.

Dodatkowo, na mapie raz na jakiś czas, pojawiają się wielkie, potężne potwory. Podobnie jak lochy, są one skalowane od 1 do 10, a ich zabicie przyniesie nam kolejne bonusy i profity.

W czwartym miesiącu istnienia serwera, aktywuje się tzw. End Game, będący ostatecznym odliczaniem, do momentu, w którym zostanie wybrany zwycięzca gry. W tym okresie, w losowych miejscach na mapie, pojawiają się świątynie i ten, kto pierwszy zbuduje na świątyni miasto i rozwinie go do poziomu 80, wygrywa obecny sezon gry. Sojusz, którego jest częścią, zostaje zwycięskim sojuszem. Na bok odchodzą, wszelkie inne problemy i nadrzędnym celem każdego gracza, staje się wspieranie najsilniejszego sojusznika w regionie.

Podobnie jak inne gry strategiczne za darmo, gra posiada także wewnętrzny sklep, będący elementem przyśpieszającym pewne aspekty gry i wprowadzającym – niestety – nieprzyjemny brak równowagi, miedzy płacącymi, a darmowymi graczami.


(Lord of Ultima zwiastun)

Plusy
Przystępny samouczek
Wymagający i prosta jednocześnie
Wiele elementów PvE i PvP

Minusy
Powolność

Strona www: http://www.lordofultima.com/pl/user/register

Podsumowanie
Lord of Ultima jest dość oryginalną, solidnie wykonaną grą online, ze sporą ilością zadań do wykonania, ładnie narysowaną grafiką i bardzo interesującym „end game” – właśnie wtedy, zaczyna się prawdziwy wyścig. Poza tym, gra serwuje większość elementów, oferowanych przez przeglądarkowe strategie, jak zarządzanie miastem, handel, wojsko i możliwość starcia z innymi graczami. Jej wadą jest niestety jej powolność, a jedyne na to lekarstwo to albo nasza cierpliwość, albo opcje premium…