Strategiczne gry do pobrania dla dziewczyn za darmo

GP 500

GP 500

Post by relatedRelated post

Microprose daje nam możliwość pościgania się w najnowszych wyścigach motocykli klasy 500. Mowa o GP 500.
– GregP.
Firma Microprose znana jeat z tego, że zawsze wydaje symulatory najwyrzszej klasy
– Bloody.

Na wstępie…
GP 500, czyli wyścigi motocykli klasy 500 cm3. Mieliśmy do czynienia już z niejednymi wyścigami tego typu, ale pogoń za wiernym odzwierciedleniem rzeczywistości powoduje, iż wciąż gramy w gry coraz to lepsze tzn. bardziej płynne, o lepszej grafice i o oczywiście z wysokim poziomem realizmu.
Tak, więc przyszła pora na szepnięcie kilku słówek na temat ww. gry. Kurtyna w górę!

początek…
Jak zwykle wita nas efektowne intro, ładne motocykle, szybkie panienki… tzn. szybkie motocykle, ładne panienki, całość ogólnie wygląda zachęcająco. Jeżeli panienki będą obsługiwać mnie w Pit-Stop-ach, to ja jadę dalej. Zapowiada się ostra jatka. No cóż, intro nie trwa w nieskończoność. Czas zajrzeć do środka, a tam trzy warianty wyścigów:

 

  • Single Race – czyli krótko mówiąc pojedynczy wyścig.

  • Championship – to sprawa bardziej skomplikowana i jeżeli jesteś wystarczająco odważny i wyszkolony to możesz się pokusić o wieniec i puchar.

  • Time Trial – tu natomiast ścigamy się z samym sobą, albo żeby niektórzy nie popadli w paranoję to powiem lepiej, że z czasem. Nie ma nić lepszego jak potrenować przed wyścigiem. Dodatkowym ułatwieniem jest tzw. ghost bike, czyli motor zjawa, który możemy przenikać, a jednocześnie przez cały czas staramy się wyprzedzać to „rzadko spotykane zjawisko”.

    W każdym z tych wariantów będziemy mieli możliwość wybrania teamu w barwach, którego będziemy się ścigać (jest ich w sumie 15 od Hondy po przez Suzuki aż do Kawasaki), gdy już dokonamy wyboru stajni kolej na wybranie kierowcy za, którego będziemy jeździć (komentator przybliży nam osiągnięcia w jego życiowej karierze). W grze będziemy mieli możliwość pościgania się na jednym z 14 torów min. znana fanom formuły 1 Imola. Wszystkie trasy są wiernie odwzorowane na oryginałach. Mamy już wybraną stajnie, kierowcę i tor, przydałoby się teraz poznać trochę trasę. Tutaj mamy do pomocy opcje VIEV dzięki niej będziemy mieli możliwość obejrzenia trasy z widoku kamery zawieszonej na zderzaku ;-)) i posłuchaniu komentatora, co opowie nam o największych tajemnicach kryjących się w każdym zakręcie. No to jazda. Moment nie wspomniałem o możliwości wyboru trybu pomiędzy Arcade a Simulation. No i teraz możemy jechać spokojnie 😉
    Oprócz tego, warto wspomnieć również o takich opcjach jak te, które dotyczą ustawień klawiszy kontrolnych, parametrów wyświetlanej grafiki, połączenia do gry w sieci oraz jakości słyszanej muzyki i efektów. Klawisze definiujemy w panelu Options\Controls, ale mało tego możemy zamiast klawiatury używać kierownicy, gamepada i joysticka. To chyba wszystkie popularne teraz na rynku urządzenia ułatwiające grę maniakom sportów motorowych. Osobiście ja przywykłem do klawiatury, ale to musi być frajda poszaleć z użyciem joya bądź gamepada.
    Gra umożliwia grę po sieci. Ustawień z tym związanych dokonujemy w panelu Multiplayer. Korzystamy z takich połączeń jak: szeregowe, czyli za pomocą kabla; modemowe; sieć lokalna (protokoły IPX i TCP/IP).
    To dodatkowo sprawi każdemu frajdę, kto chciałby koledze udowodnić, że jest lepszy w tej dziedzinie. Jeżeli już nie ma dla was przeciwników, to poszukajcie lepszych od siebie i stoczcie z nimi pojedynek- właśnie dzięki takim dostępnym rozwiązaniom. Frajda zapewniona.
    Jest jeszcze jeden panel, który również wpływa znacząco na przebieg wyścigów. Mowa jest mianowicie o poziomie trudności, który możemy odpowiednio modyfikować. Składają się na niego: liczba motocykli biorących udział w wyścigu, siła przeciwników, zmiana biegów automatyczna bądź manualna, automatycznie hamowanie na zakrętach bądź jego brak oraz wspomaganie podczas jazdy i długość wyścigu.
    Te wszystkie opcje opisane wyżej powodują iż tak naprawdę wyścig może być odpowiednio zmodyfikowany pod kątem gracza. Jeżeli jesteś początkującym motocyklistą to proponuje włącz funkcję automatycznego hamowania oraz asysty podczas jazdy. Te i inne opcje dadzą Ci szansę szybkiego wyszkolenia swoich umiejętności oraz możliwość przeżycia niespotykanych wrażeń.

    pojeździmy zobaczymy…
    Jak przystało na dobry symulator, nie zabrakło opcji Garage (wchodzą na to możliwość zmiany zawieszenia, opon czy przełożenia biegów), która może przysporzyć niektórym graczom bólu głowy. Prócz normalnego skręcania lewo, prawo dochodzi jeszcze możliwość balansowania ciałem co jeszcze bardziej utrudnia grę, ale nie przejmujcie się jeśli uważacie, że to dla was za wiele to możecie ustawić aby komputer robił to za was ;-). Kolejną rzeczą są wypadki w symulatorach tak to bywa, że bolidy są bardzo czułe na różnego rodzaje kolizje. No ale tutaj jeździmy motorami czyli każde najmniejsze zderzenie powodowało by wypadek (tak nie może być). Autoży poszerzyli trochę tą granicę (nie dużo, ale zawsze coś). Skoro już przy wypadkach to warto wspomnieć, że fizyka motorów i ogólnie fizyka gry jest na wysokim poziomie, czego nie można powiedzieć o kierowcach, kiedy spadają wyglądają jak drewniane kłody. No i należało by wspomnieć o inteligencji komputera która jest bardzo wysoka co podnosi jeszcze bardziej napięcie podczas jazdy w Single-player.

    o grafice i muzyce…
    Grafika w grze jest ładna, bez bajerów typu jazda w nocy przez rozświetlone miasto itp. (jak miało to miejsce w NFS: HS), ale dzięki temu mamy dużą płynność i większe poczucie prędkości. Wyrazistość szaty graficznej osiągnięto z pewnością za sprawą zastosowanych technik, takich jak np. enviromental mapping. Co do ustawień parametrów wyświetlanej grafiki na naszych monitorach, to twórcy gry przyłożyli się w tym miejscu. Mamy dostępne liczne efekty, które możemy modyfikować w odpowiadający dla nas sposób. Do możliwości zaliczam nie tylko opcję zmiany grafiki (od 320x240x16 bit do 1152x864x32 bit) ale również takie jak: wyłączanie tekstur, detali trasy i motorów, tripple buffer, mapowania środowiskowego, odległość na jaką jest generowany horyzont, wyłączanie efektu mgły, cieni i tekstur nieba. Jeżeli wasze karty graficzne radzą sobie z tymi efektami to efekt jest bardzo przyjazny dla oka, świat kreowany przez grę oddaje rzeczywistość na wysokim poziomie. Muzyka dosyć ostra, tak jak walka na trasie. Tutaj należy wspomnieć o parametrach związanych z muzyką dostępną w grze. Dźwięk może być generowany z jakością 11 bądź 22 kHZ. Sama generacja muzyki jest wspomagana sprzętowo (DirectSound, przy karcie zgodnej z SB). Poziom głośności odtwarzanej muzyki jest ustawiany za pomocą pokręteł właśnie w tej sekcji. Muzyka może być odgrywana w kanałach od 4-128.

    ogólne wrażenia…
    Autorzy gry starali się jak najwierniej odzwierciedlić rzeczywistość i można powiedzieć że ich dzieło nosi znamiona perfekcji. Wiadomo, nie jest to jeszcze to na co wszyscy czekamy, jednakże do grafiki nie mam zarzutów. Gra jest płynna, oferuje wiele trybów wyświetlania grafiki i wspaniałą głębię kolorów. Sterowanie przysparza trochę kłopotu, ale po pewnym czasie można się przyzwyczaić. Jedynym problemem jest to, aby dobrze wyczuć zakręty i odpowiednio dopasować do nich prędkość. Poza tym, gra się raczej miodnie więc polecam posiedźcie trochę przed ekranami swoich komputerów i ćwiczcie…bo nie każdego stać na Hondę, Kawasaki lub Suzuki (przynajmniej nie w tym miesiącu).

    WYDAWCA: nieznany
    WYMAGANIA: Procesor 166MMX, 16 MB, karta graficzna zgodna z D3D, karta muzyczna zgodna z DirectSound, CD-ROMx4, Windows 95/98

 

About